Wheelchair Tuning Part IX

Frontpage

During the winter I had

Mountainbike Wheelchair tyres

 (see older blog post)

built according to my ideas to brave the quantities of snow.
Just in time with the thawing in Frankfurt the tyres were ready.
To conduct an endurance test with the tyres anyhow they were subject to a two week testing in the

Alps

Extreme up and down Snow-Riding!

Extreme Off-road Hand cycling

Extreme Haldensee- Rounding

Extreme Wheelchair Jumping

All tests were completed more or less successfully.

Broken axles, flat tyres and broken spokes were incurred only sporadically. As three to five defects per week are usual in the technical aids area there are no hurdles for serial production.

Translator BL

Tags: , , , , , ,

2 Responses to “Wheelchair Tuning Part IX”

  1. Arno Günther says:

    Hallo
    Frage: Sind das Felge und Reifen in Fahrradgöße oder Reifen in Rolli-Größe?
    Leider ist es ja so, dass Fahrradreifen und Rolli-Größe im Zollmaß seltsamerweise unterschiedlich sind.
    Wenn es Reifen in Rollstuhlgröße sind, wo kann man die Reifen bekommen und was kosten sie?

    MfG

    Arno

  2. Rollinator says:

    Eigude Arno,

    Deine Aussage mit den unterschiedlichen Zollgrößen verstehe ich momentan nicht, aber die Felgen- und Reifengrößen bei Fahrrad, Rolli, Moped und Auto sind sowieso eine Wissenschaft für sich.

    Auch die Rolli-MTB-Räder der Rollihersteller haben eine Standardfahrradfelge.

    Bei Meyra ist es z.B. eine “24 Zoll Felge Typ 507″ der Firma Schürmann.

    Es gibt die 507′er Felge in verschiedennen Breiten.

    Ich bevorzuge den Reifen 24″-Schwalbe-Landcruiser wegen seiner geringen Rollwiderstandes.

    http://www.schwalbe.com/de/rollstuhl.html

    Wenn Du mehr Infos brauchst rollinator@eigude.de

    Teddygruß Steffen

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


− 3 = three